Jeseníky na bežkách 2020

V piatok poobede sme partia turistov vyrazili na 5 autách smer Jeseníky.  Po 5 namáhavých hodinách sme boli konečne v ubytovni v Lázne Jeseníky, kde nás čakala kamarátka Tonka.  Ubytovanie síce ešte dýchalo socializmom,  ale bolo čisté v príjemnom  prostredí a  za dobrú cenu.

Po spoločnej porade padlo rozhodnutie. Odchádzame ráno vlakom s bežkami v rukách,  cieľová stanica je sedlo Ramzová. Je super,  že keď vystúpime z vlaku  si môžeme obuť bežky hneď pri stanici. Vyrážame,  smer „Smrk“. Čaká nás 15 km upravenej trate za pekného slnečného počasia. Obed na turistickej chate „Peprsek“ – knedlíky s borůvkami stoja za to.  Po absolvovaní túry nás čakala tlačovka s dobrým jedlom a pivkom hneď oproti ubytovni.

Pri porade zisťujeme, že predpoveď na ďalší deň nie je veľmi optimistická. No napriek tomu sa rozhodneme . Odchádzame ráno autobusom do „Červenohorského sedla“.  Keď vystúpime z autobusu  sa predpoveď naplní. Hmla, dážď a silný vietor. Traja sa rozhodnú , že to skúsia. Ostatní ideme rovno  do tepla chaty. Keďže  na Praded dnes nevystúpime, tak si dáme aspoň pohárik Pradeda a ideme autobusom naspať do kúpeľov. Poobede máme prehliadku mesta, Múzeum čarodejníc a prechádzka kúpeľným parkom.  Akciu zavŕšime  večerným posedením, kde vládne dobrá nálada. Chýba nám len jediné –  poriadne ozvučenie.

Ráno nás po nočnej víchrici víta pekné počasie. Niektorí ideme späť do „Červenohorského sedla“, niektorí na grilované koleno do “Petřikova” a niektorí zamieria rovno na Slovensko.

Takže ako bolo? Super. Dobrá partia, pekné prostredie, plno nových zážitkov. Na záver sa chcem poďakovať Tonke za vybavenie ubytka a dobré typy na výlety.